Vacature: Arts (16 u p/w)

iMMO zoekt per 01-12-2024 een ARTS voor het onderzoeken van vermoede slachtoffers van marteling en ernstig geweld (16 uur).

Stichting iMMO, instituut voor mensenrechten en medisch onderzoek, is in Nederland de enige onafhankelijke instelling waar een slachtoffer van mensenrechtenschendingen terechtkan om de precieze aard en gevolgen van martelingen en inhumane behandeling nauwkeurig te laten beschrijven. Foltering, seksueel geweld, verlies van dierbaren, veel asielzoekers willen er liever niet over praten. Zij lopen daarmee het risico dat hun verzoek om internationale bescherming als ongeloofwaardig wordt beoordeeld. Van marteling en andere gewelddadigheden kunnen zij vaak geen papieren bewijzen overleggen, maar zij dragen wel de lichamelijke en psychische littekens met zich mee. De forensisch medisch onderzoeken bij iMMO worden uitgevoerd door medici, psychologen en psychiaters die beschikken over de vereiste kennis en deskundigheid. Er wordt multidisciplinair gewerkt aan een zorgvuldig forensisch rapport, gebaseerd op het Istanbul Protocol.

Klik hier voor meer informatie

Wij zijn per 01-12-2024 op zoek naar een

ARTS (BIG) m/v
16 uur p.w.

Algemene informatie
Het instituut voor Mensenrechten en Medisch Onderzoek, iMMO, verzorgt multidisciplinair forensisch medisch onderzoek naar de fysieke en psychische gevolgen van marteling en geweld met name in vreemdelingrechtelijke procedures. Het maakt daarbij gebruik van een team van medici – artsen en psychologen – en een kleine groep van vrijwillige rapporteurs. De rapporteurs worden getraind en ondersteund door een bezoldigde bureauorganisatie bestaande uit een directeur, drie artsen, vier psychologen, een psychiater, een juridisch medewerker en ondersteunend personeel. iMMO profileert zich als kenniscentrum in een bijzonder gebied en werkt daarbij samen met internationale partners.

Vanuit zijn/haar vakgebied draagt de arts bij aan een zorgvuldig forensisch medisch iMMO-onderzoek, aan de opleiding tot iMMO-rapporteur en aan de professionalisering van het nieuwe vakgebied. Er wordt gewerkt binnen een multidisciplinair team. Bij iMMO onderzoeken wij mensen uit zeer verschillende landen en met uiteenlopende culturele achtergronden. iMMO hecht aan de ervaring van haar medewerkers en aan diversiteit. Het kantoor van iMMO is gevestigd in Amsterdam – Duivendrecht.

Functie-informatie

• Beoordelen van dossiers met betrekking tot een aanvraag van onderzoek
  • Het uitvoeren van lichamelijk forensisch medisch onderzoek
  • Peer review meelezen in het kader van de professionele tegenspraak
  • Deskundigheid delen over de fysieke gevolgen van ernstig geweld
  • Werven, trainen en coachen van iMMO-rapporteurs
  • Contact leggen/onderhouden met internationale collegae
  • Gezamenlijk organiseren en/of uitvoeren van trainingen, intervisie, lezingen.

Functie-eisen

• BIG-geregistreerd arts met brede behandelervaring
  • Ervaring met forensisch rapporteren is een pré.
  • Ervaring hebben (of willen verdiepen) in het asiel- en vreemdelingenrecht
  • Affiniteit en/of kennis van de doelgroep asielzoekers/vluchtelingen
  • Goede contactuele vaardigheden
  • Flexibel kunnen acteren binnen een multidisciplinair team

Wat wordt geboden
Een uitdagende functie binnen een boeiende organisatie met een plezierige, informele en collegiale sfeer. Arbeidsvoorwaarden en salariëring zijn conform de CAO-GGZ (€5500-7500) en afhankelijk van leeftijd en ervaring.

Contactinformatie
Voor algemene informatie over de stichting kunt u onze website www.stichtingimmo.nl raadplegen. Inlichtingen over de functie kunt u verkrijgen bij mw. A.M. Keunen (directeur) op 020 – 368 28 50 (ma/di/wo).

Solliciteren
Uw sollicitatie, motivatiebrief met cv, kunt u zo spoedig mogelijk, per email richten aan iMMO akeunen@stichtingimmo.nl. Eerste ronde gesprekken vindt, indien mogelijk, plaats in de week van 21 oktober.